söndag 7 februari 2010

tid till eftertanke?

Livet innehåller många överraskningar. Nyligen fick jag reda på att jag skall bli FARFAR, herregud vad gammalt det låter. Jag fyllde 56 år ungefär samtidigt som jag fick veta att jag skulle bli FARFAR. Skräckblandat men det skall bli kul att få småbarn runt sig samtidigt som man vet att man inte har huvudansvaret......

Var på Centerns kommundagar i Göteborg och lyssnade till bland annat till Tomas Kåberger, generaldirektör för Energimyndigheten. Hans budskap var Den gröna och hållbara utvecklingen på energiområdet kommer inte ; Den är redan här. Han visade hur Kina satsar på att utveckla förnybara energikällor som solceller och vindkraft. Sverige ligger långt framme att öka andelen förnybar energi trots lågkonjunkturen. Det låter hoppfullt....

1 kommentar:

  1. Hej! Grattis till farfarstiteln!

    Och energiutvinning med hänsyn till naturen låter bra. I söndags såg jag filmen "Avatar 3D", ett par budskap som jag uppfattade finns i filmen är betydelsen av naturen och att leva i harmoni med den.

    SvaraRadera