måndag 27 april 2009

Vissa dagar är helt sjuka. Idag har det varit en sådan. Möten hela tiden från 09.00 till 17.30 och dessutom möte på lunchen. Ibland undrar man hur man lyckas "slå över kanalväljaren" så att man vet vilket möte det är, vilka som skall delta, ämnet och vilken uppfattning i sakfrågan man skall ha.
Helgen har annars ägnats åt min favoritsysselsättnig "byte av vinterdäck till sommardäck" på familjens två bilar.
På lördag var Heidi och jag på skärgårdskryssning med Silja Tallinks nya färja Baltic Queen. Härligt väder och jag hade möjligheten att träffa en del intressanta personer. Stefan Löven, ordförande i IF Metall som är en gammal barndomskamrat till mig och som numera sitter i Socialdemokraternas verkställande utskott. Jag kunde påminna honom att han och jag en gång i tiden var medlemmar i samma ungdomsorganisation, Centerns Ungdomsförbund. Hans karriär inom CUF var dock kortvarig eftersom han ganska kort startade en konkurrerande SSU-klubb.
Vi kunde minnas tillsammans alla heta debatter mellan oss som avhandlades under gymnasietiden längst bak i bussen på väg till skolan. Annars såg han rätt så tyngd ut av socialdemokraternas vikande opinionssiffror, AMF-skandaler och Mona Sahlins impopularitet. Det skall bli intressant att följa utvecklingen och vad som händer i samband med 1:a maj och vilket budskap som skall trummas in.
Värdemätaren på Mona Sahlins fortsatta ledarskap testas nu inför EP-valet i juni. Det finns en uppenbar risk att socialdemokraterna för första gången blir det "näst största partiet" . Då skulle Sahlins förtroende ytterligare naggas i kanten.

Återigen studieförbunden har ett stort ansvar att se till att jobba upp valdeltagandet genom ordna engagerade möteplatser för att mota "olle i grind"
Med olle avses Sverigedemokraterna, inget annat....

Gå gärna med i diskussionsgruppen Sverigedemokraterna ÄR rasister på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar