torsdag 17 september 2009

Rösta i Kyrkovalet på söndag

Kan väl inte påstå att jag är en frekvent kyrkobesökare, men det händer ibland. Däremot tycker jag att Svenska kyrkan gör många bra saker både för barn och äldre både här hemma och i andra länder. En liten anekdot. I somras fyllde min mor 91 år. Församlingen i Sollefteå har som tradition att besöka alla som fyllt 90 år varje år. Nu var turen kommen till henne. Lite smånervös inför besöket kom det fram kaffe och 7 sorters kakor och hon klädde upp sig. En ung präststuderande kom med blommor och satt i flera timmar och lyssnade på min mors betraktelse över sina levda 90 år. Min mamma var så nöjd och glad efter besöket. Hon var sedd och lyssnad till!

Min uppmaning till alla medlemmar i Svenska Kyrkan är: Gå och rösta på söndag. Mota Sverigedemokraterna och se till att dem inte får fäste och inflytande i Kyrkans arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar