lördag 13 mars 2010

Upphör aldrig att förvånas

Idag var jag på trädgårdsmässa i Kista. En liten uppstickare till den stora mässan i Älvsjö om en månad. Går där och spanar in roliga saker och köper sekatörer och blomlökar när jag plötsligt får se en kvinna fladdra förbi i en knallgul skjorta med Studieförbundet Vuxenskolan i stora bokstäver både på rygg och framtill. Nyfiket följer jag efter och träffar på SVs monter på mässan. Konstigt att jag inte hört att SV skall vara med, tänkte jag. Men det visar sig att det är SV Ljusdal som hyrt monter för att marknadsföra sin kurser i samarbete med kulturgården Stenegård i Järvsö. Pratar med två medarbetare som sprudlade av entusiasm och som langade brochyrer till förbipasserande. Den snygga brochyren hade ett omfattande innehåll av föreläsningar och kurser, året om, i hälsa, trädgård, byggnadsvård och hantverk. Man upphör aldrig att förvånas över SV-organisationen! Vilken kreativitet, entusiasm och finns över allt i Sverige och där man minst anar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar